EW 67. – Bélyegét felveszi vagy homlokára vagy kezére. – Midőn láttam, hogy mivé kell lennünk, hogy a dicsőséget örökölhessük, és midőn láttam, hogy Jézus mennyit szenvedett, hogy ily gazdag örökséget szerezzen meg számunkra, imában könyörögtem, hogy alámerítkezhessünk Krisztus szenvedéseiben, hogy a küzdelmektől ne riadjunk vissza, hanem türelemmel és örömmel viseljük el őket, tudván azt, hogy mit szenvedett érettünk Jézus, hogy szegénysége és szenvedése által gazdagokká tegyen. Az angyal így szólott: „Tagadjátok meg önmagatokat; gyorsan előre kell haladnotok!” Közülünk többeknek volt elég ideje az igazság elfogadására s arra, hogy lépésről lépésre haladhassanak folytonosan előre. Minden lépés erőt adott a további lépés megtételére. De az idő már-már lejár, és amit mi azelőtt éveken át tanulhattunk, arra nekik csak néhány hónapjuk lesz. Ezeknek nagyon sokat kell elfeledni, és sok új dolgot megtanulni. Azok, akik a rendelet kiadásakor nem akarják a vadállat jelét és képét felvenni, azoknak most kell határozniuk és kijelenteni: „Nem, mi nem tiszteljük az ő intézkedéseit!”
7BC 979-80. – Bélyegét felveszi vagy homlokára vagy kezére. – (Jel 14,9-10) Mindenki érdeke megérteni, mi a fenevad bélyege, s hogy miként menekülhetnek meg Isten félelmetes fenyegetése elöl. Az emberek miért nem törekszenek megtudni, miből áll a fenevad és képmásának jegye? Isten jegyének ellenkezője az (2Mózes 31,12-17).
A szombatkérdés lesz a nagy összecsapás vitapontja, melyben az egész világrészt vesz (13,4-8.10). az egész fejezet annak kinyilatkoztatása, hogy mi következik be bizonyosan (13,11.15-17). (1897, 88. kézirat).
Jánost felszólították, hogy tekintsen olyan népre, mely különbözik a fenevad és képének imádóitól, a hét első napjának megünneplőitől. A vasárnap megtartása a fenevad jele (1898, 88. kézirat).
Isten a harmadik angyal üzenetét küldte a világra, figyelmezteti az embereket, hogy ne vegyék magukra – se kezükre, se homlokukra – a fenevad képmása jelét. A jegy felvétele azt jelenti, hogy ugyanarra a következtetésre jutnak, ugyanazokat az elgondolásokat javasolják, mint a fenevad, homlokegyenest ellenkezve Isten szavával. A fenevad bélyegét felvevőkről mondja Isten: „Az is iszik az Isten haragjának borából, a mely elegyítetlenül töltetett az ő haragjának poharába: és kínoztatik tűzzel és kénkővel a szent angyalok előtt és a Bárány előtt” (Jel 14,10).
Ha az igazság világosságát feltárták előtted, beleértve a negyedik parancsolat szombatját, s kimutatták, hogy Isten Igéjében semmi alap nincs a vasárnap ünneplésére, s te mégis ragaszkodsz a hamis nyugalomnaphoz, ha mégsem vagy hajlandó szentnek megtartani a szombatot, melyet Isten szent napomnak nevez, akkor te is magadra veszed a fenevad bélyegét. Amikor engedelmeskedsz a rendeletnek, hogy ne dolgozz vasárnap, hanem Istent imádd, mikor tudod, hogy egyetlen szó se nincs a Bibliában, amely másnak jelölné meg a vasárnapot, mint közönséges munkanapnak, akkor beleegyezel, hogy a fenevad bélyegét vedd magadra, Isten pecsétjét, pedig visszautasítsd.
Ha magunkra vesszük a fenevad bélyegét, akár a homlokunkon, akár a kezünkön, az engedetlenekre kiszabott büntetések bennünket is súlytani fognak. Az élő Isten pecsétjét viszont azokra helyezik, akik lelkiismeretesen megtartják az Úr szombatját (RH 1897. Július 13).
7BC 980. – Bélyegét felveszi vagy homlokára vagy kezére. – A nagy küzdelem vitájában két csoport alakul ki „Akik imádják a fenevadat és képét” s felveszik bélyegét, másrészt, akik az élő Isten pecsétjét nyerik el, akinek az Atya neve lesz homlokára írva. Ez nem lesz látható jel (ST 1899. nov. 1).
A Szentlélek feladata meggyőzni a világot a bűnről, az igazságról és az ítéletről. A világot csak úgy lehet figyelmezetni, ha látják, hogy az igazság hívei megszentelődtek az igazság által, ha magasztos és szent elvek szerint cselekszenek, a lehető legnemesebb értelemben húzva meg az elválasztó vonalat az Isten parancsolatainak megtartói és a parancsolatok lábbal tiprói között. A Szentlélek megszentelése jelzi a különbséget az Isten pecsétjét viselők, és a hamis szombat megtartói között.
Mikor a próba elérkezik, világosan látni fogjuk, mi a fenevad bélyege. Nem más ez, mint a vasárnapünneplés. Akik, miután hallották az igazságot, továbbra is a vasárnapot tartják szentnek, azok a bűn emberének jegyét viselik, aki eltökélte, hogy megváltóztatja az időket és a törvényt (1900, 12. levél).
A valódinak, a hamissal való helyettesítése ennek a drámának az utolsó felvonása. Mikor ez a helyettesítés általánossá válik Isten kinyilatkoztatja magát. Amikor az emberek törvényét Isten törvénye fölé helyezik, amikor a földi hatalmasságok a vasárnapünneplésre próbálják kényszeríteni az embereket, tudhatjuk, hogy elérkezett az idő, hogy Isten cselekedjen. Fel is fog állni fenségében és rettenetesen megrázza a földet. Elő fog jönni lakhelyéről, hogy megbüntesse a föld lakósait gonoszságukért (RH 1901. ápr. 23).
1T 76-77. – Bélyegét felveszi vagy homlokára vagy kezére. – Láttam, hogy ha mindig megtartották volna az igazi szombatot az emberek, sohasem lett volna senki hitetlenné és istentagadóvá. A szombatünneplés megóvta volna a világot a bálványimásától. A negyedik parancsolatot a földre taposták és tapossák, azért Isten most felszólít minket, hogy hozzuk helyre a törvényen ütött rést, és vegyük védelmünkbe az eltiport szombatot. A bűn embere, aki Isten fölé emelte magát, s azt tervezte, hogy megváltóztatja az időket és a törvényt, ő vezette be a szombat áthelyezését a hét utolsó napjáról az első napra. Ezzel rést ütött Isten törvényén. Közvetlen nagy napja előtt Isten üzenetet küld, figyelmezteti az embereket, hogy térjenek vissza az Antikrisztus által lerombolt törvénye iránt való hűséghez. Tanítással és példaadással kell felhívnunk a figyelmet a törvényen ütött résre. Megmutatták nekem, hogy az Isten parancsolatait és a Jézus hitét hirdető harmadik angyal üzenete, és felemeli intő szavát a világ előtt, hogy úgy ügyeljenek Isten törvényére, mint a szemük világára. Azt is láttam, hogy a figyelmeztetés következtében sokan elfogadják majd az Úr szombatját.
6T 17. – Bélyegét felveszi vagy homlokára vagy kezére. – A világosság, melyet a harmadik angyal üzenetéről kaptunk, az az igazi világosság. A fenevad bélyege pontosan az, aminek hirdetjük. Nem értünk még mindent ezen a területen s nem is értük meg teljesen a tekercs legöngyöléséig, de a világ legkomolyabb munkáját kell a tető alá hoznunk. Az Úr azt parancsolja szolgáinak: „Kiálts teljes torokkal, ne kíméld; mint trombita emeld fel hangodat, és hirdesd népemnek bűneiket, és Jákob házának vétkeit” (És 58,1).
Ev 234-35. – Bélyegét felveszi vagy homlokára vagy kezére. – Eddig még senki sem vette fel a fenevad bélyegét. A vizsga ideje még nem jött el. Minden egyházban élnek őszinte keresztények, beleértve a római katolikus közösséget is. Isten addig senkit sem kárhoztat, amíg világosságot nem nyert, s nem ismertre fel a negyedik parancsolat kötelező erejét. Ha azonban majd megjelenik az a rendelet mely a hamis szombatot kikényszeríti, s a harmadik angyal hangos kiáltása óva inti az embereket a fenevad és képének imádatától, akkor világossá válik a vonal a hamis és az igaz között. Akkor azok, akik folytatják a törvényszegést, felveszik a fenevad bélyegét.
7BC 977. – Bélyegét felveszi vagy homlokára vagy kezére. – A szombatkérdés lesz a nagy végső viszály gócpontja, melyben az egész világ részt vesz. A menny végzései helyett az emberek az ördög elveit tisztelik. Elfogadták a hamis szombatot, melyet Sátán a maga tekintélyének jeleként állított fel. Ezzel szemben Isten az Ő uralkodói követelményére helyezte pecsétjét. Mindkét nyugalomnap, az igazi és a hamis, magán viseli szerzője nevét, kitörölhetetlen jegyét mindkét felhatalmazásnak.
Mindenki számára az a fontos, hogy vajon a fenevad és képének bélyegét vesz-e magára, vagy az élő Isten pecsétjét (ST 1910. márc. 22).
A vasárnapünneplés ma még nem a fenevad bélyege, s mindaddig nem is lesz, amíg meg nem jelenik a rendelet a bálványképmás tiszteletéről. Eljön az idő, amikor ez a nap lesz a próba, de ez a nap még nem érkezett el (1899, 118. kézirat).
5T 81. – Bélyegét felveszi vagy homlokára vagy kezére. – Nincs messze az idő, amikor a próba minden emberre eljön. Ránk akarják majd erőszakolni a fenevad bélyegét. Akik lépésről lépésre beadják derekukat a világ követeléseinek, s világi szokásokhoz szabták magukat, azoknak könnyebb lesz behódolni a földi hatalmaknak, minthogy kitegyék magukat a gúnynak, a sértegetésnek, a börtönnel és a halállal való fenyegetésnek. Dúl a küzdelem Isten és az emberek parancsolatai között. Ekkor különítik el majd a gyülekezetben az aranyat a salaktól. Világosan meglehet majd különböztetni a valódi istenfélelmet a látszattól és a hamisítványtól. Sok ragyogásáért nagyra tartott csillag fog kihunyni a sötétben. Polyva felhőket hord majd el a szél még onnan is, ahol mi csak tiszta búzát látunk. Mindazok, akik ugyan magukra öltik a szenthely díszeit, de nem öltöznek Krisztusigazságos tetteibe, szégyenteljes mezítelenségükben látszanak majd meg.
7BC 980. – Bélyegét felveszi vagy homlokára vagy kezére. – A Szentlélek feladata meggyőzni a világot a bűnről, az igazságról és az ítéletről. A világot csak úgy lehet figyelmezetni, ha látják, hogy az igazság hívei megszentelődtek az igazság által, ha magasztos és szent elvek szerint cselekszenek, a lehető legnemesebb értelemben húzva meg az elválasztó vonalat az Isten parancsolatainak megtartói és a parancsolatok lábbal tiprói között. A Szentlélek megszentelése jelzi a különbséget az Isten pecsétjét viselők és a hamis szombat megtartói között.
Mikor a próba elérkezik, világosan látni fogjuk, mi a fenevad bélyege. Nem más ez, mint a vasárnapünneplés. Akik, miután hallották az igazságot, továbbra is a vasárnapot tartják szentnek, azok a bűn emberének jegyét viselik, aki eltökélte, hogy megváltóztatja az időket és a törvényt (1900, 12. levél).
A valódinak, a hamissal való helyettesítése ennek a drámának az utolsó felvonása. Mikor ez a helyettesítés általánossá válik Isten kinyilatkoztatja magát. Amikor az emberek törvényét Isten törvénye fölé helyezik, amikor a földi hatalmasságok a vasárnapünneplésre próbálják kényszeríteni az embereket, tudhatjuk, hogy elérkezett az idő, hogy Isten cselekedjen. Fel is fog állni fenségében és rettenetesen megrázza a földet. Elő fog jönni lakhelyéről, hogy megbüntesse a föld lakósait gonoszságukért (RH 1901. ápr. 23).
7BC 980-81. – Bélyegét felveszi vagy homlokára vagy kezére. – Közeledünk a föld történelmének lezárásához. A Sátán elkeseredett erőfeszítéseket tesz, hogy istenné tegye magát; hogy úgy szóljon és cselekedjen, mint Isten; hogy olyannak tűnjék, mint akinek joga van uralkodni az emberek lelkiismeretén. Minden erejével törekszik emberi intézménnyel helyettesíteni Isten szent napját. A bűn emberének hatásköre alatt az emberek hamis mértéket emeltek, szöges ellentétben Isten rendelésével. Mindkét nyugalomnap magán viseli szerzőjének jelét, kitörölhetetlen pecsétet, amely megmutatja mindkettőjük tekintélyét. A vasárnapnak morzsányi megszenteltsége se nincs. A bűn emberének találmánya ez, mellyel át szeretné húzni Isten szándékait.
Isten a szombatot jelölte ki nyugalom napjának (2Mózes 31,13.17.16).
Ezzel választóvonalat húzott a hűségesek és a hűtlenek közé. Akik az Isten pecsétjét szeretnék elnyerni homlokukon, feltétlen a negyedik parancsolt szombatját kell megünnepelniük. Ez különbözteti meg őket az elpártoltaktól, akik az igazi szombat helyébe ember rendelte intézményt fogadtak el. Isten nyugalomnapjának megtartása a megkülönböztető jel azok között, akik őt szolgálják, és akik nem szolgálják őt (RH 1901. ápr. 23).