JÉ 539. – Íme eljövök, mint a tolvaj. – A gonosz szolga azt mondotta szívében: „Halogatja még az én uram a hazajövetelt” (Mt 24:48). Nem azt mondja, hogy Krisztus nem jön el. Nem gúnyolódik Krisztus második eljövetelének a tanításán, de szívében, valamint cselekedeteivel és szavaival kinyilvánítja, hogy az Úr eljövetele késik. Száműzi mások elméjéből azt a meggyőződést, hogy az Úr gyorsan eljön. Befolyásával öntelt és meggondolatlan késlekedésre bírja rá az embereket. Megerősödnek világiasságukban és lelki tompultságukban. Földi szenvedélyek, romlott gondolatok veszik birtokukba elméjüket. A gonosz szolga együtt eszik és iszik a részegeskedőkkel; egyesül a világgal az élvezetek, a szórakozások hajhászásában. Veri szolgatársait, megvádolja és kárhoztatja azokat, akik hűségesek az Urukhoz. Összevegyül a világgal, és vele együtt süllyed egyre mélyebbre bűneiben. Félelmetes összekeveredés ez a világgal, amellyel együtt esik csapdába. „Megjő annak a szolgának az ura, amely napon nem várja, és amely órában nem gondolja, és ketté vágatja őt, és a hitetlenek sorsára juttatja” (Lk 12:46).
„Hogyha tehát nem vigyázol, elmegyek hozzád, mint a tolvaj, és nem tudod, mely órában megyek hozzád” (Jel 3:3). Krisztus adventje meglepi a hamis tanítókat. Ezek ezt mondják: „Békesség és biztonság” (lThess 5:3). Miként a papok és a tanítók tettek Jeruzsálem eleste előtt, ezek is arra törekszenek, hogy az egyház földi jólétet és dicsőséget élvezzen. Az idők jelei magyarázatuk szerint ennek vetik előre az árnyékát. Mit mond azonban Isten szava? „Akkor hirtelen veszedelem jő reájuk” (lThess 5:3). Mindazokra, akik az egész föld színén lakoznak; mindazokra, akik otthonukká teszik ezt a világot, Isten napja csapdaként jön el. Úgy jön el hozzájuk, mint a lopakodó tolvaj.
CT 413-4. – Íme eljövök, mint a tolvaj.
2LLM 177. – Íme eljövök, mint a tolvaj.
16MR 22. – Íme eljövök, mint a tolvaj.<
8MR 344. – Íme eljövök, mint a tolvaj.
6T 406-7. – Íme eljövök, mint a tolvaj. – Dobjuk félre rövidlátó, önző terveinket, s ne feledjük, hogy a legnagyobb szabású és legelső rendübb fontosságú munkát végezzük. Ezzel a munkával az első, a második és a harmadik angyal üzenetét hallatjuk s felkészülünk a következő angyal érkezésére, aki majd beragyogja dicsőségével a földet.
Az Úr napja egyre közeledik, az állítólag nagy és bölcs emberek mégsem ismerik fel krisztus jövetelének és a világ végének jeleit. A gonoszság elhatalmasodik, és sok szívben kihűl a szeretet.
Ezrek és milliók döntik most el örök életüket vagy örök halálukat. A férfi, akit teljesen leköt hivatása, aki a szerencsejátékokban lelki örömét, aki kielégíteni szereti elfajult étvágyát, a szórakozás szerelmesei, a színházak és tánctermek látogatói számításukon kívül hagyják az örökkévalóságot. Az életük értelme csak ennyi: mit együnk, mit igyunk s mivel ruházkodjunk. Nem tartanak a menny felé zarándokló menettel. A nagy hitehagyó vezeti őket és vele is pusztulnak majd el.
Íme eljövök, mint a tolvaj. – lásd EGW Jel 2,3.
7BC 986. – Boldog, aki vigyáz és őrzi az ő ruháit. – A gyülekezet a menyasszony, a Bárány felesége. Tartsa hát magát szentnek, tisztának, elkülönülten. Sohase engedjen meg magának balgaságokat; hiszen a királynak menyasszonya. Mégsem veszi eszébe magasztos helyzetét. Ha megértené mindenestől dicső lenne belülről. (1901, 177. levél)
A gyülekezet Krisztus jegyese, s tagjainak Vezetőjükkel egyazon igát kell hordoznia. Isten figyelmeztet, hogy ne szennyezzük be ruhánkat. (1898, 123 ½. Levél)
KP 218. – Boldog, aki vigyáz és őrzi az ő ruháit. – A kegyelemidő hamar lejár. A vég közel. A figyelmeztetést megkaptuk: „Vigyázzatok magatokra, hogy valamikor meg ne nehezedjék a ti szívetek dobzódásnak, részegségnek és ez élet gondjainak miatta, és váratlanul reátok ne jöjjön az a nap” (Lk 21: 34). Vigyázzatok, nehogy készületlenül találjon titeket! Vigyázzatok, hogy legyen menyegzői ruhátok a nagy Király lakomáján!
„Amely órában nem gondoljátok, abban jő el az embernek Fia.” „Boldog, aki vigyáz, és őrzi az ő ruháit, hogy mezítelenen ne járjon, és meg ne lássák az ő rútságát” (Mt 24:44; Jel 16:15).
CW 99-101. – Boldog, aki vigyáz és őrzi az ő ruháit.
8MR 344. – Boldog, aki vigyáz és őrzi az ő ruháit.
ST 1905. nov. 22. – Boldog, aki vigyáz és őrzi az ő ruháit.
RH 1898. dec. 27. – Boldog, aki vigyáz és őrzi az ő ruháit.
RH 1900. nov. 27. – Boldog, aki vigyáz és őrzi az ő ruháit.
18MR 62. – Boldog, aki vigyáz és őrzi az ő ruháit.
7BC 967. – A helyre, amelyet zsidóul Armageddonnak neveznek. – János írja: „Láttam és hallottam sok angyal szavát a királyiszék körül.” Angyalok fáradoztak együtt azzal, aki megtörte a pecsétet és elvette a könyvet. Négy erős angyal tartotta vissza a föld hatalmasságait, míg Isten szolgáit el nem pecsételik homlokukon. A föld nemzetei háborúskodni, háborúzni szeretnének, de az angyalok visszatartják őket. Amikor az Úr eltávolítja ezt a féken tartó hatalmat, be fog következni a nyomorúság és a gyötrelem ideje. Borzalmas harci eszközöket fognak feltalálni. Vízi járművek élő rakományukkal lesznek a vízbe temetve. Akiknél hiányzik az igazság Lelke, valamennyien sátáni eszközök vezetése alatt egyesülnek, de ezeket is féken tartja az Úr, amíg el nem érkezik az armagedoni nagy csata ideje.
7BC 982-3. – A helyre, amelyet zsidóul Armageddonnak neveznek. – Csak két párt van a világon. Az Istenhez hűségesek és a sötétség fejedelmének lobogója alatt állók. A Sátán és angyalai hatalommal, jelekkel és hazug csodákkal szállnak le, hogy elhitessék a föld lakósait, és ha lehet, magukat a választottakat is. Közvetlen előttünk a válság. Meg kell-e ennek bénítani az igazságot hirdetők erőit? Az ámítás hatalmasságainak olyan erős lenne a befolyása, hogy maga alá temeti az igazság hatását?
Hamarosan megvívják az aramageddoni csatát. Akinek öltözékén ott a felírat: királyok Királya és uraknak Ura, fehér lovon, tiszta fehér gyolcsba öltözve elővezeti az ég seregeit. (1899, 172. kézirat)
A gonoszság minden válfaja erősen működésbe lép. Gonosz angyalok fognak össze, gonosz emberekkel, s mivel az állandó küzdelemből tapasztalható nyertek az ámítás és a csata legjobb módjairól; és mivel századok óta erősödtek, nem adják fel a végső nagy küzdelmet elkeseredett harc nélkül. Az egész világ a kérdés vagy egyik, vagy másik oldalán fog állni. Meg fogják harcolni az armageddoni csatát s ama nap egyikünket sem találja alva. Teljesen ébernek kell lennünk, mint okos szüzeknek olajnak kell lenni edényeinkben lámpásunk számára.
A Szentlélek erejének kell rajtunk nyugodnia, s az Úr seregeinek parancsnoka fog a mennyei angyalok élén járni, hogy irányítsa a csatát. Komoly eseményeknek kell még lejátszódni előttünk. Harsonának kell harsona után harsannia, pohárnak pohár után kiürülnie a föld lakósaira. Főfontosságú események állnak közvetlen előttünk. (1890, 112. levél)
8T 42. – A helyre, amelyet zsidóul Armageddonnak neveznek. – Ezt a látványt mutatták meg nekem. De a gyülekezetnek még harcolnia kell és harcolni is fog a látható és a láthatatlan ellenség ellen. A földön Sátán emberi eszközei működnek. Emberek szövetkeznek, hogy ellene álljanak a Seregek Urának. E szövetségben meg is maradnak addig, amíg Krisztus el nem hagyja a közbenjárásának helyét a kegyelem trónja előtt, és fel nem ölti magára a bosszú ruháját. Sátán ügynökségei ott találhatók minden nagyvárosban, szorgalmasan megszervezik csoportokban Isten törvényének ellenzőit. Hitvalló szentek és nyíltan hitetlenek állnak e csoport mellé. Isten népe most sem lehet puhány. Nem szabad elszunnyadnunk pillanatra sem.
5T 450-1. – A helyre, amelyet zsidóul Armageddonnak neveznek. – Ugyanaz a mesteri elme, amely az elmúlt korokban áskálódott a hűségesek ellen, most is el akarja törölni a föld színéről azokat, akik félik Istent és engedelmeskednek törvényének. A Sátán felháborodást fog szítani az alázatos kisebbség ellen, akik lelkiismeretesen visszautasítják a népszerű szokásokat és hagyományokat. Befolyásos és tekintélyes emberek fognak majd össze a bűnözőkkel és aljasokkal, hogy tanácsot üljenek Isten népe ellen. Vagyon, lángész, műveltség fognak össze, hogy megvetéssel árasszák el isten népét. Üldöző államfők, papok és egyháztagok fogják majd ellenünk a hálót. Szóval, tollal, ígéretekkel, fenyegetésekkel és nevetségessé tétellel próbálják majd megsemmisíteni hitüket. Hamis vádakkal, gyűlöletet szító felhívásokkal korbácsolják majd fel a szenvedélyeket. Mivel a Szentírás nem szól a Biblia szombatjának megtartói ellen, ezért elnyomó rendszabályokkal pótolják majd a hiányt. A törvényhozók be fognak hódolni a vasárnap törvénybe iktatására követeléseinek, hogy népszerűségre és pártfogókra tegyenek szert. Akik Istent félik, nem fogadhatnak el olyan ünnepnapot, amely erőszakot követ el a Tízparancsolat egyik utasításán. Ezen a csatamezőn folyik majd le az utolsó nagy küzdelem az igazság és a hamisság között; de nem hagytak minket kétségben a kiút felől. Most is, mint Márdokeus napjaiban, az Úr igazolni fogja igazságát és népét.
JÉ 672. – A helyre, amelyet zsidóul Armageddonnak neveznek. – Az Isten törvénye elleni háború, amely még a mennyben kezdődött el, az idők végéig folytatódik. Mindenki próbára tétetik. Engedelmesség vagy engedetlenség, ez az a kérdés, amelyről az egész világnak döntenie kell. Mindenkit felszólítanak, hogy válasszon Isten törvénye és az emberek parancsolatai között. Itt húzzák meg a nagy választóvonalat. Csak két osztály lesz. Mindenki megmutatja majd, hogy vajon a hűség oldalát választotta-e vagy a lázadás oldalát.
ML 308. – A helyre, amelyet zsidóul Armageddonnak neveznek. – Rettenetes küzdelem előtt állunk. Közeledünk a Mindenható Isten nagy napjának viadala felé. Amit eddig visszatartottak, azt most szabadon engedik. A kegyelem angyala kibontja szárnyait, és készül, hogy lelépjen trónjáról és átadja a világot Sátán uralmának. A föld fejedelmei és hatalmasságai keserű lázadást indítanak a menny Istene ellen. Gyűlölettel telnek meg azok iránt, akik Őt szolgálják, és nemsokára, nagyon hamar megvívják a jó és a rossz közötti utolsó nagy küzdelmet. A föld lesz a csatatér, az utolsó harc és a végső győzelem színtere. (RH 1902. Május 13.)
Miközben kezüket eloldották és a négy szél fújni kezdett, Jézus irgalmas szeme a maradékra tekintett, amely még nem volt elpecsételve. Ekkor Jézus felemelte kezét az Atya felé, és könyörgött neki, hogy vérét ontotta értük. Ekkor egy másik angyal kapott megbízást, hogy gyorsan repüljön a négy angyalhoz, hogy tartsák vissza a négy szelet, amíg Istennek szolgáti el nem pecsételik az élő Istennek pecsétjével az ő homlokukon. (EW 38)
7BC 983. – A helyre, amelyet zsidóul Armageddonnak neveznek. – Tanulmányozzuk a hét pohár kitöltését. A gonoszság hatalmasságai nem adják fel a harcot küzdelem nélkül. A gondviselésnek szerepet kell játszania az armageddoni csatában. Mikor Jelenések 18. angyalának a dicsősége betölti a földet a vallásos elemek, mind a jó, mind a gonosz, fel fog ébredni szendergéséből, s az élő Isten szeregei kivonulnak a csatatérre. (1899, 175. kézirat)
6T 406. – A helyre, amelyet zsidóul Armageddonnak neveznek. – Rövidesen sor kerül az armagedoni csatára. Akinek ruhájára fel van írva: királyok Királya és uraknak Ura, az hamarosan elővezeti a menny seregeit.
7BC 982-3. – A helyre, amelyet zsidóul Armageddonnak neveznek. – Az utolsó nagy csata két szembenálló sereget mutat. Az egyik oldalon az ég és a föld Teremtője áll. Az Ő oldalán állókon rajtuk van a jele. Ezek engedelmeskednek parancsolatainak. A másik oldalon a sötétség fejedelme áll a hitehagyást és a lázadást választókkal (RH 1901.máj 7).